آخرین وضعیت ساماندهی 3 قطعه اولویت دار «آبشوران» کرمانشاه

فیلوپ/کرمانشاه مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه از آخرین وضعیت ساماندهی آبشوران در قطعات مهم و اولویت دار یاد کرد و گفت: ساماندهی قطعه مجاور مسجد آیت الله بروجردی به زودی آغاز خواهد شد.

افشین یگانه در گفت و گو با فیلوپ، با بیان اینکه ساماندهی رودخانه آبشوران در قطعه محدوده مسجد آیت الله بروجردی که از چندی قبل دچار ریزش شده از اوایل اردیبهشت آغاز خواهد شد، افزود: این کار به صورت مشترک توسط شهرداری و آب منطقه ای انجام می شود و اقدامات اولیه آن همچون تهیه قطعات پیش ساخته، برگزاری مناقصه و … انجام شده است.

وی ادامه داد: مقرر بود ساماندهی این قطعه سال قبل انجام شود، اما به دلیل بار ترافیکی قابل توجهی که در این محدوده وجود دارد و ممکن بود باعث اختلال تردد در روزهای پایان سال و همچنین برای مسافران نوروزی شود، کار به تعویق افتاد.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه زمان مورد نیاز برای ساماندهی این قطعه را بسته به شرایط آب و هوایی، تامین اعتبار و همچنین شرایط تردد و بار ترافیکی متغییر دانست.

یگانه با بیان اینکه بعد از قطعه مسجد آیت الله بروجردی دو قطعه دیگر در محدوده «حیدریه» واقع در میدان آیت الله کاشانی و همچنین پل حدادعادل در اولویت ساماندهی است، خاطرنشان کرد: ساماندهی این قطعات نیازمند تامین منابع مالی بوده و به محض تامین اعتبار کار آغاز خواهد شد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر با همکاری آب منطقه ای و برنامه و بودجه در حال رایزنی برای تامین اعتبار مورد نیاز برای ساماندهی آبشوران در این قطعات هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه به جداسازی فاضلاب از رودخانه آبشوران نیز اشاره کرد و ادامه داد: در هر مسیری که کار ساماندهی آبشوران انجام می گیرد، به موازات آن خطوط لوله فاضلاب نیز در مجاورت آبشوران اجرا می شود تا دیگر فاضلاب وارد این رودخانه نشود.

به گفته یگانه، با پایان کار ساماندهی رودخانه آبشوران از جنوبی ترین نقطه شهر یعنی میدان آزادگان تا ورودی آبشوران به رودخانه «قره سو» خطوط فاضلاب اجرا و فاضلاب از رودخانه جدا خواهد شد.

وی هدف اصلی ساماندهی رودخانه آبشوران را مستحکم کردن دیواره های آن و همچنین جداسازی فاضلاب از این رودخانه اعلام کرد.

پروژه ساماندهی رودخانه آبشوران – که از جنوب شهر کرمانشاه آغاز شده و در نهایت به قره سو می پیوندد – از سال 1390 به شرکت آب منطقه ای واگذار شد و قرار بود با اختصاص 200 میلیارد تومان ظرف مدت چهار سال اجرایی شود، اما روند کند تخصیص اعتبار باعث شد کار به خوبی پیش نرود و اکنون کمتر از 60 درصد پیشرفت داشته باشد.

این پروژه اکنون در چند جبهه از جنوب تا نیمه شهر کرمانشاه در حال اجرا است و در برخی قطعات  از جمله پارکینگ شهرداری نیز به صورت مجزا کار انجام شده است.

پایان خبر فیلوپ

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آخرین وضعیت ساماندهی 3 قطعه اولویت دار «آبشوران» کرمانشاه" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آخرین وضعیت ساماندهی 3 قطعه اولویت دار «آبشوران» کرمانشاه"، کلیک کنید.